'Unutulmayanlar Türk Sanat Müziği Konseri' muhteşem ve coşkulu geçti - Şarköy Haberleri - Şarköy Haber

'Unutulmayanlar Türk Sanat Müziği Konseri' muhteşem ve coşkulu geçti

07-01-2022 | 02:38

'Unutulmayanlar Türk Sanat Müziği Konseri' muhteşem ve coşkulu geçti
Şarköy Halk Eğitimi Merkezi kursiyerleri tarafından düzenlenen Türk Sanat Müziği Konseri coşkulu geçti. Hem alaylı hem konservatuvar mezunu olan Berke Satılmış Güzelliği ve güçlü sesi ile 2021 yılının en dikkat çeken ismi Simge, yılbaşı nedeni ile 2 ayrı mekanda sahne aldı. İlk önce Ataşehir Doubletree Hilton Otel’inde ardından 2022’ye dakikalar kala Sahne İstanbul sahnesinde Gülşah Saraçoğlu imzalı kıyafetiyle sahne ’ye çıkan güzel şarkıcı, tüm bakışları üzerine çekti. Yılbaşı gecesi 2 ayrı konser veren Simge rakiplerine fark atarken Berke Satılmış Simge’ye Klernet çaldı. 

Konser programının sunumunu Adnan Menderes Balcı yaptı. Şarköy Halk Eğitimi Merkezi tarafından Berke Satılmış yönetiminde düzenlenen konser beğeniyle dinlenilerek izlendi.
Saz Eserleri bölümünde icra ettiğimiz eserler;

• İlk eser: Bestesi günümüz bestekarı Göksel Bagtagir hocamıza ait olan "Garip (Hicaz) Saz Semaisi
• İkinci eser: Literatürde anonim eser olarak anılan "Arap (Beyati) Saz Semaisi
• Üçüncü Eser: Bestesi 20. Yüzyıl Bestekarı Sadi Işılay'ın Muayyer-kürdi Saz Semaisi
• Dördüncü Eser: 20.Yüzyıl Bestekarı Kemani Tatyos Efendi'nin "Kürdilihicazkar Saz Semaisi"
• Beşinci Eser: 20.Yüzyıl Bestekarı Haydar Tatlıyay'ın "Uşşak Oyun Havası".

İkinci bölüm: Rast Makamından Sözlü Eserler
• Keman Taksimi: Mustafa Uzun
• İlk Eser: Bestesi ve Güftesi 19.Yüzyıl bestekarları, Türk Musikisinin en önemli bestekarları Dede Efendi’nin “Yine Bir Gül Nihal” isimli eseri.
• İkinci Eser: Beste: Gültekin Çeki/ Güfte: Hayri Mumcu, “Unutulmuş Birer Birer Eski Dostlar”
• Üçüncü Eser: Bestesi: Günümüz bestekarlarından Erol Sayan/ Güfte: Enis Behiç Koryürek " Geçsin Günler Haftalar"
• Dördüncü Eser: Anonim/ Darıldınmı Gülüm Bana
• Beşinci Eser: Bestekar: Mehmet Ilgın/Güfte: Cengizhan Altuntaş "Rüya gibi her hatıra"
• Altıncı (son) Eser: Beste ve Güfte: Dramalı Hasan Güler "Açılan bir gül gibi"
Müzisyenler

• Ud: Çağdaş Defçi (Yöremizin klarnet ustası)
• Kanun: Kaya Kızılay
• Keman: Mustafa Uzun (Yöremizin genç, keman ve klavye ustası)
• Darbuka: (Yöremizin genç, perküsyon ve keman ustası)
• Bendir: Baran Koçgil (Yörede yeni yetişen Baterist ve percussionist kardeşimiz
• Tef: Haktan Defçi (yörede yeni yetişen percussionist kardeşimiz)

Hanendeler

• Ayşe Karabacak
• Kadir Karagöz
• Mehmet Adalı
• Necati Bayraktar
• Şifa Kutbay
• Tolgay Yılmaz
• Yasemin Çetinkaya
• Yavuz Acar


Gazetemize yaptığ açıklamada söyle devam etti. Kısaca kendi müzikal hayatımdan sonrasında, "Türk Sanat Müziği Temel Eğitimi Kursu" hakkında bilgiler.

“9 Temmuz 1999 yılında Şarköy’de doğdum ve 17 yaşıma kadar burada büyüdüm. 8 yaşında mahallemizde olan bir düğünde Yöremizin değerli klarnet ustası; Çağdaş Defçi ustamdan heveslenerek klarnet çalmaya başladım. 12 yaşına kadar klarnet benim için bir oyuncak niteliğindeydi. Fakat 12 yaşına geldiğimde artık enstrümanımda daha güzel icralarda bulunmak ve klarnet hakkında teknik bilgiler öğrenmek istiyordum. Bu istekle birlikte yöremizin değerli klarnet ustaları Çağdaş Defçi ve Bahadır Çalı’dan geleneksel olarak klarnet eğitimi almaya başladım. Bu eğitimim günümüze kadar sürdü ve hala devam ettiğini söylemem gerekir… Geleneksel eğitim bana çok şey kazandırdı, hala kazandırmaya devam ediyor doğrusu... Yöremizin, memleketimizin kıymetini çok iyi bilmemiz gerek… Fakat şunu da söylemeliyim ki; çocukluğumda sadece geleneksel eğitimle olmayacağını fark ederek akademik bir eğitim almam gerektiğini de hissediyordum. Lise dönemimde konservatuar sınavlarına çalışarak 2017 yılında ülkemizin en iyi Türk Musikisi konservatuarı olan; İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji bölümünü kazandım, öğrendiğim geleneksel eğitimi okulumda aldığım akademik eğitim ile harmanlayarak çalışmalar yaptım. Sonrasında 2021 yılında bölüm birincisi olarak buradan mezun oldum. Şuan da aynı okulda ve aynı bölümde Mastır eğitimime devam ediyorum, aynı zamanda Ardahan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde Klarnet hocalığı yapıyorum.

Buraya kadar anlattığım hikayede; üzerimde emeği olan anneme, babama ve aile büyüklerime ayrıca her daim yanımda olan ustalarım; Çağdaş Defçi ve Bahadır Çalı’ya ayrıca lise yıllarımda bana rehberlik eden tüm öğretmenlerime çok teşekkür ediyorum.

Eylül ayında memleketime bir vefa borcu hissediyordum. Alanımda öğrendiklerimi memleketimde birilerine anlatmak istiyordum. Bu vefa borcunu nasıl ödeyeceğimi düşündüğümde bunu Halk Eğitim Merkezinde, Türk Sanat Müziği Temel Eğitimi kursu açarak az da olsa ödeyebileceğimi düşündüm. Halk Eğitim Merkezi Müdürü Mustafa Duman hocaya danışmam ile yeterli katılımcıya ulaşırsak ile kursumuzu açabileceğimizi söyledi. Kursiyerlerimizi tamamlamamız ile birlikte 2 ay önce kursumuzu açtık. Bu 2 ay içerisinde kursiyerlere, Temel Eğitim kelimesinden anlayacağınız üzere “nota, solfej, Türk Müziği Teorisi ve usül bilgisi” eğitimi verdim. Aslında kurstaki ana amaçlarım şunlardı; Türk Müziği eserlerine nasıl öğrenme yaklaşımları sergileneceğini ve bir eserin nasıl sağlam temeller üzerine çalışılacağını öğretmek.

9 haftalık eğitim süremizin içerisinde; 5 hafta nota, solfej, Türk Müziği teorisi; 4 hafta konser provalarına çalıştık. Şu anda kursiyerlerimiz iki aylık kurs ile 16’lik notalara kadar solfej ve ritmik okuma yapabiliyorlar.

28 Aralık akşamındaki konser programımız iki aylık eğitim sürecinin meyvesi oldu diyebiliriz.

Konserimiz iki bölümden oluşuyor; ilk bölüm "Saz Eserleri", ikinci bölüm "Sözlü Eserler".

Saz Eserleri bölümünde icra ettiğimiz eserler;

• İlk eser: Bestesi günümüz bestekarı Göksel Bagtagir hocamıza ait olan "Garip (Hicaz) Saz Semaisi
• İkinci eser: Literatürde anonim eser olarak anılan "Arap (Beyati) Saz Semaisi
• Üçüncü Eser: Bestesi 20. Yüzyıl Bestekarı Sadi Işılay'ın Muayyer-kürdi Saz Semaisi
• Dördüncü Eser: 20.Yüzyıl Bestekarı Kemani Tatyos Efendi'nin "Kürdilihicazkar Saz Semaisi"
• Beşinci Eser: 20.Yüzyıl Bestekarı Haydar Tatlıyay'ın "Uşşak Oyun Havası".

İkinci bölüm: Rast Makamından Sözlü Eserler
• Keman Taksimi: Mustafa Uzun
• İlk Eser: Bestesi ve Güftesi 19.Yüzyıl bestekarları, Türk Musikisinin en önemli bestekarları Dede Efendi’nin “Yine Bir Gül Nihal” isimli eseri.
• İkinci Eser: Beste: Gültekin Çeki/ Güfte: Hayri Mumcu, “Unutulmuş Birer Birer Eski Dostlar”
• Üçüncü Eser: Bestesi: Günümüz bestekarlarından Erol Sayan/ Güfte: Enis Behiç Koryürek " Geçsin Günler Haftalar"
• Dördüncü Eser: Anonim/ Darıldınmı Gülüm Bana
• Beşinci Eser: Bestekar: Mehmet Ilgın/Güfte: Cengizhan Altuntaş "Rüya gibi her hatıra"
• Altıncı (son) Eser: Beste ve Güfte: Dramalı Hasan Güler "Açılan bir gül gibi"
Müzisyenler

• Ud: Çağdaş Defçi (Yöremizin klarnet ustası)
• Kanun: Kaya Kızılay
• Keman: Mustafa Uzun (Yöremizin genç, keman ve klavye ustası)
• Darbuka: (Yöremizin genç, perküsyon ve keman ustası)
• Bendir: Baran Koçgil (Yörede yeni yetişen Baterist ve percussionist kardeşimiz
• Tef: Haktan Defçi (yörede yeni yetişen percussionist kardeşimiz)

Hanendeler

• Ayşe Karabacak
• Kadir Karagöz
• Mehmet Adalı
• Necati Bayraktar
• Şifa Kutbay
• Tolgay Yılmaz
• Yasemin Çetinkaya
• Yavuz Acar

Konserimizde emeği geçen müzisyenlerimize, hanendelerimize, sunucumuz Adnan Menderes Balcı abimize Teşekkür ederiz.
Yöremizdeki müzik kültürünün ve yöresel sanatçılarımızın değerinin daha iyi bilinmesi dileğimle.




ETİKET :  

Tümü